Om Ior

bild inifrån förskolanbild på pedagog som klätt ut sigbild på barn som klättrar upp på en rutchkanabild på leksakstavlabild på barn som leker på gården

Iors förskola startades 1988 av en liten grupp föräldrar som saknade barnomsorg för sina ettåringar. Verksamheten omfattade då 10 barn och två förskollärare. Idag går i snitt 40 barn på Ior och 10 personer är anställda, varav 6 är förskollärare. Förskolan drivs som ett föräldrakooperativ vilket innebär att föräldrarna hjälper till med diverse sysslor, exempelvis städ av förskolan, disk och lättare underhåll av lokalerna och gården. Den pedagogiska verksamheten och arbetet med barnen sköter personalen. Genom att föräldrarna lägger ner arbetstimmar kan Ior använda sina resurser för att göra mer för ditt barn. Ior lägger dessa resurser i huvudsak på:

Dessa områden hör alla ihop och ger ditt barn en bra start i livet! När ni väljer Iors förskola så garanterar vi er att ert barn får tillbaka för de timmar ni lägger ner!

Är du nyfiken på vad det innebär för dig som förälder att ha ditt barn på Ior? Läs mer här.